New data transmission speed record set. Makes MPAA crap its collective pants.

German and Japanese scientists recently collaborated to achieve just such a quantum leap in obliterating the world record for data transmission. By transmitting a data signal at 2.56 terabits per second over a 160-kilometer link (equivalent to 2,560,000,000,000 bits per second or the contents of 60 DVDs) the researchers bettered the old record of 1.28 terabits per second held by a Japanese group. By comparison, the fastest high-speed links currently carry data at a maximum 40 Gbit/s, or around 50 times slower. gizmag Article: New data transmission record – 60 DVDs per second

All I wanna know is: When can I get it in my home?

OK, I’m kidding. I really don’t have the need for that kind of speed at the moment, but I wouldn’t mind having a broadband offering that gave decent speeds not only downstream, but upstream as well that allowed me to run a game server without costing an arm and a leg. Is that too much to ask?

3 thoughts on “New data transmission speed record set. Makes MPAA crap its collective pants.

  1. at 2.56 terabits per second

    2.56 terabits, huh? I (sorta) know some WareZ people who might like that!

    As it is, even the crappy dial-up (!) connection I have at the moment is clogging up my 80 GB harddrive with downloaded stuff as it is (Yay for flatrates!), so I worry about getting faster speeds wink.

  2. They doubled it.  Big surprise oh oh .  I bet the next time it’s beat it’s running at 5.12 terabits per second.  Anyone wanna challenge that bet? tongue wink

  3. That’s enough data flow for pretty decent cybersex- with sixty partners at once.  The only problem is designing an effective interface…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.